Brukerbidrag
(nyeste | eldste) Vis (50 nyere | 50 eldre) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)
- 22. aug. 2011 kl. 13:32 (diff | hist) . . (+60) . . N Fil:Fig521 0416.png (Effektivspenningsanalyse og resultater for flere glideflater) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:32 (diff | hist) . . (+79) . . N Fil:Fig521 0415.png (Eksempel på Su-analyse, sirkulærsylindrisk glidesnitt og inndeling i lameller) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:31 (diff | hist) . . (+74) . . N Fil:Fig521 0414.png (Prinsippskisse, beregning av stabilitet ved sirkulærsylindrisk glideflate) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:31 (diff | hist) . . (+50) . . N Fil:Fig521 0413.png (Diagrammer, Janbus direktemetode for a- f -analyse) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:30 (diff | hist) . . (+47) . . N Fil:Fig521 0412.png (Diagrammer, Janbus direktemetode for Su-analyse) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:30 (diff | hist) . . (+52) . . N Fil:Fig521 0411.png (Eksempel direktemetoden, totalspenningsanalysen (Su)) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:30 (diff | hist) . . (+49) . . N Fil:Fig521 0410.png (Fyllingsvekt fordelt som last på tenkt fundament) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:29 (diff | hist) . . (+58) . . N Fil:Fig521 0407.png (Jordmodell for effektive spenninger (drenert skjærstyrke)) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:28 (diff | hist) . . (+21) . . N Fil:Fig521 0406.png (Udrenert skjærstyrke) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:28 (diff | hist) . . (+25) . . N Fil:Fig521 0405.png (Effektivspenninger i jord) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:28 (diff | hist) . . (+22) . . N Fil:Fig521 0404.png (Totalspenninger i jord) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:27 (diff | hist) . . (+17) . . N Fil:Fig521 0403.png (Typisk jordprofil) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:26 (diff | hist) . . (+29) . . N Fil:Fig521 0402.png (Andel utnyttet skjærspenning) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:26 (diff | hist) . . (0) . . Fil:Fig521 0401.png (last opp en ny versjon av «Fil:Fig521 0401.png»: Skjærspenning langs en glideflate) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 13:23 (diff | hist) . . (+53 225) . . N Underbygning/Stabilitet (Ny side: == INNLEDNING == Et av flere mål under planlegging av nye jernbanestrekninger bør være å minimalisere terrenginngrepene, dvs. at fyllinger og skjæringer gjøres så små som mulig. De...)
- 22. aug. 2011 kl. 12:42 (diff | hist) . . (+525) . . Underbygning/Banelegeme
- 22. aug. 2011 kl. 12:35 (diff | hist) . . (0) . . Fil:Fig521-217.png (last opp en ny versjon av «Fil:L521-217.png»: Nytt figur betegnelse)
- 22. aug. 2011 kl. 12:34 (diff | hist) . . (0) . . Fil:Fig521-217.png (last opp en ny versjon av «Fil:L521-217.png»: Nytt figur betegnelse)
- 22. aug. 2011 kl. 12:30 (diff | hist) . . (+29) . . N Fil:Fig521-210.png (Prinsippskisse av lettfylling) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 12:29 (diff | hist) . . (+60) . . N Fil:Fig521-207.png (Erfaringsområde for kornfordeling av leire til vegfyllinger) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 12:28 (diff | hist) . . (+35) . . N Fil:Fig521-209.png (Anbefalt tverrprofil av leirfylling) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 12:24 (diff | hist) . . (0) . . Fil:Fig521-204.png (last opp en ny versjon av «Fil:Fig521-204.png»: Fikse resolusjonen) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 12:13 (diff | hist) . . (+62) . . Underbygning/Banelegeme (→Jernbanen som system)
- 22. aug. 2011 kl. 11:58 (diff | hist) . . (+41) . . N Fil:Fig521-219.png (Åpen grøft erstattes med rør og kummer) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:58 (diff | hist) . . (+44) . . N Fil:Fig521-217.png (Åpen grøft beholdes, forstøtninger brukes)
- 22. aug. 2011 kl. 11:57 (diff | hist) . . (0) . . Fil:Fig521-218.png (last opp en ny versjon av «Fil:Fig521-218.png»: Åpen grøft med forankret betongmur) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:57 (diff | hist) . . (+36) . . N Fil:Fig521-218.png (Åpen grøft med forankret betongmur)
- 22. aug. 2011 kl. 11:39 (diff | hist) . . (+41) . . N Fil:Fig521-216.png (Åpen grøft erstattes av rør med kummer) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:38 (diff | hist) . . (+31) . . N Fil:Fig521-215.png (Fjellskråning med fanggrøfter) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:38 (diff | hist) . . (+47) . . N Fil:Fig521-214.png (Tilpasning av skjæringshelning til sprekkeplan) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:38 (diff | hist) . . (+27) . . N Fil:Fig521-213.png (Forsterkning av fyllingsfot) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:37 (diff | hist) . . (+42) . . N Fil:Fig521-212.png (Minimumskrav til planering av utfylt masse) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:36 (diff | hist) . . (+56) . . N Fil:Fig521-211.png (Prinsippskisse for bruk av EPS-blokker i jernbanefylling) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:36 (diff | hist) . . (+53) . . N Fil:Fig521-208.png (Prinsippskisse av leirfylling med sandlag og sanddren) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:35 (diff | hist) . . (+17) . . N Fil:Fig521-206.png (Kabelfritt profil) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:34 (diff | hist) . . (+29) . . N Fil:Fig521-205.png (Ballastprofil for dobbeltspor) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:34 (diff | hist) . . (+62) . . N Fil:Fig521-204.png (Prinsippskisse for oppbygging av jernbanefylling og -skjæring)
- 22. aug. 2011 kl. 11:33 (diff | hist) . . (+22) . . N Fil:Fig521-203.png (Lastfordelingsprinsipp) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:33 (diff | hist) . . (+113) . . N Fil:Fig521-202.png (Prinsippskisse på elementer som må harmoniseres ved prosjektering og utbygging av høyhastighets jernbaneanlegg) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 11:28 (diff | hist) . . (+72) . . N Fil:Fig521-201.png (Et moderne jernbaneanlegg kan sammenlignes med et system i seriestruktur) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 10:25 (diff | hist) . . (+46 915) . . N Underbygning/Banelegeme (Ny side: == Innledning == Dette kapitlet beskriver oppbygging og dimensjoneringsprinsipper for banelegemet. Banelegemet er betegnelsen på jernbanens forsterknings- og frostsikringslag, fyllinger o...)
- 22. aug. 2011 kl. 09:22 (diff | hist) . . (+28) . . N Fil:Fig521-101.png (Jernbaneverkets lærebøker.) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 09:10 (diff | hist) . . (+42) . . N Spor/Underbygning (flyttet Spor/Underbygning til Spor/Underbygning/Forord: Feil navn.) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 09:10 (diff | hist) . . (0) . . m Spor/Underbygning/Forord (flyttet Spor/Underbygning til Spor/Underbygning/Forord: Feil navn.) (siste)
- 22. aug. 2011 kl. 09:04 (diff | hist) . . (+34) . . N Fil:Fig521 0401.png (Skjærspenning langs en glideflate)
- 22. aug. 2011 kl. 08:59 (diff | hist) . . (+4 092) . . N Spor/Underbygning/Forord (Ny side: Jernbaneverkets lærebøker omfatter en samling og oppdatering av tidligere utarbeidet læremateriell for ulike kurs og seminarer innen jernbanetekniske emner. Blant disse nevnes Nordisk Ba...)
- 19. aug. 2011 kl. 07:42 (diff | hist) . . (-46) . . Test yasa (→HVA ER STABILITET) (siste)
- 19. aug. 2011 kl. 07:41 (diff | hist) . . (-50) . . Test yasa (→INNLEDNING)
- 19. aug. 2011 kl. 07:41 (diff | hist) . . (-1 852) . . Test yasa
- 19. aug. 2011 kl. 07:40 (diff | hist) . . (+95 479) . . N Test yasa (Ny side: <center>[[Image:]]</center> <center>''Lærebok i jernbaneteknikk''</center> <center>'''''L521'''''</center> <center>Kapittel 4</center> <center>'''Stabilitet'''</center> <center>U...)
(nyeste | eldste) Vis (50 nyere | 50 eldre) (20 | 50 | 100 | 250 | 500)