Brukerbidrag av Sagtri
Hopp til navigering
Hopp til søk
26. mar. 2012
- 12:2626. mar. 2012 kl. 12:26 diff hist +221 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 12:1726. mar. 2012 kl. 12:17 diff hist +77 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 12:1426. mar. 2012 kl. 12:14 diff hist +102 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 12:1126. mar. 2012 kl. 12:11 diff hist +252 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 11:1626. mar. 2012 kl. 11:16 diff hist −12 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 11:1526. mar. 2012 kl. 11:15 diff hist +176 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
- 10:4526. mar. 2012 kl. 10:45 diff hist +165 Kriterier for valg av tunnelkonsept Ingen redigeringsforklaring
12. mar. 2012
- 13:3312. mar. 2012 kl. 13:33 diff hist +167 N Kriterier for valg av kontaktledning Ny side: Strømskinne eller tradisjonell kontaktledning. Argumenter for alternativene belyses. Det beregnes RAMS- og LCC-verdi for begge løsningene. Spesifikke krav anbefales.
- 13:3312. mar. 2012 kl. 13:33 diff hist +267 N Kriterier for valg av overbygning Ny side: Ballastspor eller fastspor. Argumentene for alternativene belyses. Det beregnes RAMS- og LCC-verdi for begge løsningene. Det kan også legges vekt på standardisering. Prosjektet vil ta ut...
- 13:3212. mar. 2012 kl. 13:32 diff hist +270 N Kriterier for valg av tunneltverrsnitt Ny side: Kriterier for dimensjonerende trykk- og suglaster for ett- og toløpstunneler gjennomgås. Det skal anbefales spesifikke krav til trykk- og suglaster for V=250 km/t. I tillegg utarbeides de...
- 13:3212. mar. 2012 kl. 13:32 diff hist +99 N Kriterier for valg av drivemetode Ny side: Konvensjonell drift vs. TBM. Få fram argumentasjon for alternativene. Kriterier for valget. Follo.
- 13:3112. mar. 2012 kl. 13:31 diff hist +474 N Kriterier for valg av vann- og frostsikring Ny side: Det er per i dag fire hovedalternativer til vann- og frostsikring. Fordeler og ulemper med de ulike alternativene belyses, og benyttes som underlag for eventuelle anbefalinger. Her benyttes...
- 13:3112. mar. 2012 kl. 13:31 diff hist +426 N Kriterier for stabilitetssikring Ny side: Føler man seg trygge på at tunnelene våre blir godt nok sikret? Statens vegvesens etatsprogram “Moderne vegtunneler” legges frem i mars, og er en komplett og helhetlig strategi for v...
- 13:2912. mar. 2012 kl. 13:29 diff hist +62 Kriterier for valg av beredskapskonsept Ingen redigeringsforklaring
- 13:2612. mar. 2012 kl. 13:26 diff hist −226 Kriterier for valg av beredskapskonsept Ingen redigeringsforklaring
- 13:1012. mar. 2012 kl. 13:10 diff hist +55 Kriterier for valg av beredskapskonsept Ingen redigeringsforklaring
- 13:0712. mar. 2012 kl. 13:07 diff hist +2 513 N Kriterier for valg av beredskapskonsept Ny side: Følgende sikkerhetstiltak belyses: * Dimensjonerende brann: TSI SRT legger til grunn en branneffekt på 25 MW for konstruksjoner med full varmeutvikling etter 15 min. Viser til artikkel...
- 12:3012. mar. 2012 kl. 12:30 diff hist +1 065 N Kriterier for valg av tunnelkonsept Ny side: Følgende prinsipielle tunnelkonsept benyttes for dobbeltsporede jernbanestrekninger: * Ett stort dobbeltsporet løp med rømningsveier til det fri eller annet sikkert sted for minimum hv...
- 12:2612. mar. 2012 kl. 12:26 diff hist +270 N Veiledning for saksbehandling for jernbanetunneler Ny side: Christopher skriver et problemnotat der det dokumenteres behov for en oppdatering av veiledningen i forholdt til TSI SRT og øvrige endringer i relevante lover og forskrifter. Det tas sikt...
- 10:3112. mar. 2012 kl. 10:31 diff hist +9 Rammeverk for tunnel Ingen redigeringsforklaring