Brukerbidrag av Yasa
Hopp til navigering
Hopp til søk
21. sep. 2011
- 15:5921. sep. 2011 kl. 15:59 diff hist +18 N Fil:Fig533-207.png Martensittstruktur siste
- 15:5921. sep. 2011 kl. 15:59 diff hist +22 N Fil:Fig533-206.png Jern/karbon-diagrammet siste
- 15:5821. sep. 2011 kl. 15:58 diff hist +19 N Fil:Fig533-205.png Overeutektoid stål siste
- 15:5821. sep. 2011 kl. 15:58 diff hist +20 N Fil:Fig533-204.png Undereutektoid stål siste
- 15:5821. sep. 2011 kl. 15:58 diff hist +15 N Fil:Fig533-203.png Perlittstruktur siste
- 15:5721. sep. 2011 kl. 15:57 diff hist +28 N Fil:Fig533-202.png Skinnekvaliteter - historikk siste
- 15:5721. sep. 2011 kl. 15:57 diff hist +26 N Fil:Fig533-201.png Skinneprofiler - historikk siste
20. sep. 2011
- 14:2720. sep. 2011 kl. 14:27 diff hist +93 694 N Sporets komponenter/Skinner Ny side: __NUMBEREDHEADINGS__ == INNLEDNING== === Historikk=== Den første egentlige jernbane ble bygd i England på 1800-tallet. Men sporbundne transportsystemer har eksistert i flere århundrer, ...
19. sep. 2011
- 16:0919. sep. 2011 kl. 16:09 diff hist +1 928 Teknisk linjeføring Alle formuler er tatt med
16. sep. 2011
- 14:4416. sep. 2011 kl. 14:44 diff hist +2 980 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 12:1616. sep. 2011 kl. 12:16 diff hist −11 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 12:1516. sep. 2011 kl. 12:15 diff hist +7 094 Teknisk linjeføring Formler kap 3 og 4
14. sep. 2011
- 14:2114. sep. 2011 kl. 14:21 diff hist +5 898 Teknisk linjeføring Formler kap 2, 6, 7
- 09:1714. sep. 2011 kl. 09:17 diff hist +4 177 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 06:5914. sep. 2011 kl. 06:59 diff hist +1 989 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 06:2614. sep. 2011 kl. 06:26 diff hist 0 Teknisk linjeføring rettet figur 5
13. sep. 2011
- 11:1813. sep. 2011 kl. 11:18 diff hist +138 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 10:5313. sep. 2011 kl. 10:53 diff hist +4 016 Teknisk linjeføring Ingen redigeringsforklaring
- 08:3513. sep. 2011 kl. 08:35 diff hist +3 278 Teknisk linjeføring Lastet opp figurene
- 07:3913. sep. 2011 kl. 07:39 diff hist +36 N Fil:Fig532-350.png Krefter på hjulpar med flenskontakt siste
- 07:3913. sep. 2011 kl. 07:39 diff hist +42 N Fil:Fig532-349.png Betingelse for radial innstilling i kurver siste
- 07:3813. sep. 2011 kl. 07:38 diff hist +37 N Fil:Fig532-348.png Krypkraft på flens ved flenskontakt siste
- 07:3813. sep. 2011 kl. 07:38 diff hist +39 N Fil:Fig532-347.png Hjulsatsen kan ha 3 posisjoner i sporet siste
- 07:3713. sep. 2011 kl. 07:37 diff hist +43 N Fil:Fig532-346.png Normalkrefter og krypkrefter på et hjulpar siste
- 07:3713. sep. 2011 kl. 07:37 diff hist +32 N Fil:Fig532-345.png Spinn i kontaktflate hjul-skinne siste
- 07:3713. sep. 2011 kl. 07:37 diff hist +59 N Fil:Fig532-344.png Laterale krefter mellom hjul og skinne som framskaffer kryp siste
- 07:3613. sep. 2011 kl. 07:36 diff hist +191 N Fil:Fig532-343.png Hjulparet gir laterale krefter mellom hjul og skinne ved at rulleretningen avviker fra bevegelsesretningen i kvasistasjonær tilstand. Det oppstår lateralt kryp som gir laterale krypkrefter. siste
- 07:3613. sep. 2011 kl. 07:36 diff hist +95 N Fil:Fig532-342.png Belastning på hjulmaterialet for indre og ytre hjul når hjulsettet ikke styres gjennom kurven siste
- 07:3613. sep. 2011 kl. 07:36 diff hist +106 N Fil:Fig532-341.png Belastning på hjulmaterialet for indre og ytre hjul når hjulsettet styrer gjennom kurven ved gjennomløp siste
- 07:3513. sep. 2011 kl. 07:35 diff hist +59 N Fil:Fig532-340.png Belastning på hjulmaterialet i kontaktpunktet ved bremsing siste
- 07:3513. sep. 2011 kl. 07:35 diff hist +63 N Fil:Fig532-339.png Belastning på hjulmaterialet i kontaktpunktet ved akselerasjon siste
- 07:3513. sep. 2011 kl. 07:35 diff hist +69 N Fil:Fig532-338.png Adhesjons- og glidningsområder i kontaktflaten mellom hjul og skinne siste
- 07:3413. sep. 2011 kl. 07:34 diff hist +61 N Fil:Fig532-337.png Illustrasjon av kryp, krypkraft og et hjul med dreiemoment Mx siste
- 07:3413. sep. 2011 kl. 07:34 diff hist +16 N Fil:Fig532-336.png Krypkraftdiagram siste
- 07:3413. sep. 2011 kl. 07:34 diff hist +75 N Fil:Fig532-335.png Lateral krypkraft som funksjon av lateralt kryp hvor spinningen antas lik 0 siste
- 07:3313. sep. 2011 kl. 07:33 diff hist +71 N Fil:Fig532-334.png Glidnings- og rotasjonsbevegelser i kontaktflaten mellom hjul og skinne siste
- 07:3313. sep. 2011 kl. 07:33 diff hist +21 N Fil:Fig532-333.png Kalkers koeffisienter siste
- 07:3313. sep. 2011 kl. 07:33 diff hist +42 N Fil:Fig532-332.png Illustrasjon av elliptisk belastningsflate siste
- 07:3213. sep. 2011 kl. 07:32 diff hist +87 N Fil:Fig532-331.png Elliptisk belastningsflate i kontaktpunktet mellom hjul og skinne med halvaksene a og b siste
- 07:3213. sep. 2011 kl. 07:32 diff hist +31 N Fil:Fig532-330.png Parametre som bevirker spinning siste
- 07:3113. sep. 2011 kl. 07:31 diff hist +13 N Fil:Fig532-329.png Lateralt kryp siste
- 07:3113. sep. 2011 kl. 07:31 diff hist +48 N Fil:Fig532-328.png Glidningshastigheten til hjulet på kontaktstien siste
- 07:3113. sep. 2011 kl. 07:31 diff hist +46 N Fil:Fig532-327.png Glidningshastighet til hjulet på kontaktstien siste
- 07:3013. sep. 2011 kl. 07:30 diff hist +67 N Fil:Fig532-326.png Vognkassens tyngdepunkt forskyves utover i kurve med stor hastighet siste
- 07:3013. sep. 2011 kl. 07:30 diff hist +75 N Fil:Fig532-325.png Vertikalkraft Q og horisontalkraft Y på skinnehodet ved ettpunktsberøring siste
- 07:3013. sep. 2011 kl. 07:30 diff hist +39 N Fil:Fig532-324.png Fritt løp for bakre aksel og spissgang siste
- 07:2913. sep. 2011 kl. 07:29 diff hist +18 N Fil:Fig532-323.png Ettpunktsberøring siste
- 07:2913. sep. 2011 kl. 07:29 diff hist +17 N Fil:Fig532-322.png Topunktsberøring siste
- 07:2913. sep. 2011 kl. 07:29 diff hist +42 N Fil:Fig532-321.png Vognens løp gjennom kurve med små radier siste
- 07:2913. sep. 2011 kl. 07:29 diff hist +46 N Fil:Fig532-320.png Vognens løp gjennom en kurve med store radier siste