Alle offentlige logger
Hopp til navigering
Hopp til søk
Kombinert visning av alle loggene på Lærebøker i jernbaneteknikk. Du kan minske antallet resultater ved å velge loggtype, brukernavn eller den siden som er påvirket (husk å skille mellom store og små bokstaver).
- 21. sep. 2011 kl. 16:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-225.png (Skinneprodusenter i Europa)
- 21. sep. 2011 kl. 16:08 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-224.png (Skinneprodusenter i Europa)
- 21. sep. 2011 kl. 16:07 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-223.png (Levetid for skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-222b.png (Skinneslitasje på Ofotbanen b)
- 21. sep. 2011 kl. 16:06 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-222a.png (Skinneslitasje på Ofotbanen a)
- 21. sep. 2011 kl. 16:05 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-221.png (Slitasje hjul og skinne)
- 21. sep. 2011 kl. 16:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-220.png (Valg av skinnestål iht. ”Innotrack” prosjektet)
- 21. sep. 2011 kl. 16:04 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-219.png (Valg av skinnestål etter UIC 721)
- 21. sep. 2011 kl. 16:03 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-218.png (Bruddseighetstester på hel skinne UIC900A)
- 21. sep. 2011 kl. 16:03 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-217.png (Testoppsett for bruddmekanisk prøving)
- 21. sep. 2011 kl. 16:02 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-216.png (Slagseighet for skinnestål)
- 21. sep. 2011 kl. 16:02 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-215.png (Utmattingsfasthet som funksjon av strekkfasthet for skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-214.png (Deformasjonsherding)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-213.png (Helstøpt skinnekryss i 12-14% manganstål)
- 21. sep. 2011 kl. 16:01 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-212.png (Hardhetsprofil i hodeherdede skinner)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-211.png (Finperlittisering)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-210.png (Fasthet avhengig av lamellavstand i perlitt)
- 21. sep. 2011 kl. 16:00 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-209.png (Nødvendig avkjølingstid)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-208.png (Varmepåvirket sone)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-207.png (Martensittstruktur)
- 21. sep. 2011 kl. 15:59 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-206.png (Jern/karbon-diagrammet)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-205.png (Overeutektoid stål)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-204.png (Undereutektoid stål)
- 21. sep. 2011 kl. 15:58 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-203.png (Perlittstruktur)
- 21. sep. 2011 kl. 15:57 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-202.png (Skinnekvaliteter - historikk)
- 21. sep. 2011 kl. 15:57 Yasa diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig533-201.png (Skinneprofiler - historikk)
- 14. sep. 2011 kl. 05:22 Jcs diskusjon bidrag flyttet siden Sporet som system/Samvirke rullende materiell-bane, del 2 til Teknisk linjeføring
- 13. sep. 2011 kl. 10:56 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.14.png (Viltgjerde må være godt synlig. Skisse til viltgjerde med lett synlig plate.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.13.png (Viltgjerde for å hindre at rein går inn i sporet.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.12.png (Eksempel på viltgjerde.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:55 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.11.png (Nettinggjerde benyttes i inn- og utmark, fortrinnsvis for beskyttelse mot sau.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:54 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.10.png (Trådgjerde benyttes i inn- og utmark for markering av jernbanens grenser og for beskyttelse mot storfe.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:54 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.9.png (Elgens kryssing av jernbanesporet i områder hvor det ikke er blitt ryddet skog langs linjen (øverst), og der det er blitt ryddet langs jernbanelinjen (under). Etter Ulleberg og Jaren 1991.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.8.png (Skjematisk oversikt over meldingsprosedyrer ved en dyrepåkjørsel.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.7.jpg (Registrering av merket elg i Stor-Elvdal februar 1999.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:53 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.6.png (Sammenheng mellom toghastighet og påkjørselsrisiko i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:52 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.5.png (Resultater fra undersøkelser av påkjørselsrisiko (%) for persontog og godstog i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:52 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.4.png (Østerdalen har man studert elgtrekkene. Over er illustrert elgtrekk fra sommerbeite (sirkler) til vinterområder (piler).)
- 13. sep. 2011 kl. 10:51 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.3.png (Typer og antall dyrepåkjørsler registrert i Banedatabanken i 1998.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:51 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.2.png (Antall dyrepåkjørsler i hver baneregion i 1998.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig11.1.png (Fellingsmåte for storvilt i 1993/94.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.7.jpg (Riktig plassert og utformet viltgjerde hindrer elg i å krysse jernbanelinjen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:50 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.6.jpg (Viltpåkjørsler kan reduseres ved skogrydding. Eksempel ved Nordlandsbanen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:49 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.5.jpg (Foring av elg i sidedaler har gitt gode resultater i Østerdalen.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:49 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.4.jpg (Elgen spiser gjerne furubar vinterstid. Strekninger med ungfuru langs jernbanen er risikofylte med tanke på elgpåkjørsler.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:48 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.3.jpg (Når snøen skjuler lyngen, går elgen over til å beite på tynne kvister, fortrinnsvis fra lauvtrær som rogn, selje og osp. Blir snødybden større enn 70 cm, trekker elgen til tradisjonelt snøfattige vinterbeiteområder.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:48 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.2.jpg (Påkjørsler av dyr har flere konsekvenser : dyr lider og dør, togpersonell får ubehagelige opplevelser, tog skades og forsinkes og grunneiere mister betydelige jaktinntekter mv.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:47 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Bilde11.1.jpg (Årlig blir et stort antall elg påkjørt og drept av bil- eller togtrafikk.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:47 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig10.11.png (Eksempel på grindtype som er mye brukt på Sørlandsbanen. Alt trevirke er impregnert virke. Grindtypen har lang levetid og krever lite vedlikehold.)
- 13. sep. 2011 kl. 10:46 Siru diskusjon bidrag lastet opp Fil:Fig10.10.png (Industrigjerde benyttes spesielt rundt industriområder og områder kombinert mellom industri og tettbygde strøk og på steder for øvrig der det er viktig å holde allmennheten utenfor jernbanens område.)