Sandkasse hakon: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
Ingen redigeringsforklaring |
Ingen redigeringsforklaring |
||
Linje 2: | Linje 2: | ||
== Hensikt == | == Hensikt == | ||
Denne veilederen er ment å være et hjelpemiddel som kan benyttes ved prosjektering av hastigheter. Ved å følge retningslinjene som er oppgitt her, sikres det at det resulterende hastighetsprofilet er i tråd med allerede eksisterende hastighetsprofiler. | Denne veilederen er ment å være et hjelpemiddel som kan benyttes ved prosjektering av hastigheter. Ved å følge retningslinjene som er oppgitt her, sikres det at det resulterende hastighetsprofilet er i tråd med allerede eksisterende hastighetsprofiler. Bla, bla, bla | ||
== | == Hastigheter, beregningsgrunnlag == | ||
Det er flere faktorer som må vurderes i utarbeidelsen av hastighetsprofiler. Forhold som påvirker tillatt hastighet, er: | |||
• Horisontalkurvatur | |||
• Vertikalkurvatur | |||
• Kontaktledningsanlegg | |||
• Overbygningsklasse | |||
• Planoverganger uten teknisk sikring | |||
• Fastpunkter | |||
• Signal/stasjonsgrenser | |||
• Rasfarlige strekninger | |||
• Diverse lokale forhold som krever tilpasset hastighet |
Sideversjonen fra 30. okt. 2020 kl. 08:32
Hastigheter veileder
Hensikt
Denne veilederen er ment å være et hjelpemiddel som kan benyttes ved prosjektering av hastigheter. Ved å følge retningslinjene som er oppgitt her, sikres det at det resulterende hastighetsprofilet er i tråd med allerede eksisterende hastighetsprofiler. Bla, bla, bla
Hastigheter, beregningsgrunnlag
Det er flere faktorer som må vurderes i utarbeidelsen av hastighetsprofiler. Forhold som påvirker tillatt hastighet, er: • Horisontalkurvatur • Vertikalkurvatur • Kontaktledningsanlegg • Overbygningsklasse • Planoverganger uten teknisk sikring • Fastpunkter • Signal/stasjonsgrenser • Rasfarlige strekninger • Diverse lokale forhold som krever tilpasset hastighet