Banestrømforsyning: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
(Ny side: Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets tekniske regelverk den elektriske strøm som brukes til elektrisk fr...) |
(Opprettet nytt kapittel.) |
||
Linje 1: | Linje 1: | ||
Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets [[:trv:Felles_bestemmelser/Definisjoner,_forkortelser_og_symboler|tekniske regelverk]] den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer: | Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets [[:trv:Felles_bestemmelser/Definisjoner,_forkortelser_og_symboler|tekniske regelverk]] den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer: | ||
* [[Generell beskrivelse av banestrømforsyning]] | |||
* [[Effektflyt]] | * [[Effektflyt]] | ||
* [[Impedans i jernbanenettet]] | * [[Impedans i jernbanenettet]] |
Sideversjonen fra 26. jan. 2015 kl. 14:31
Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets tekniske regelverk den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer:
- Generell beskrivelse av banestrømforsyning
- Effektflyt
- Impedans i jernbanenettet
- Kortslutningsstrømmer
- Vern i banestrømforsyningen
- Støy i banestrømforsyningen
- Koblingshus
- Sonegrensebrytere
- Kondensatorbatterier
- Fjernstyring av banestrømforsyningen
- Nødfrakobling
- Forsterkningstiltak av banestrømforsyningen
- Hjelpeverktøy for banestrømforsyningen
- Stabilitet i kraftsystemet
- Bruk av autotransformatorer i banestrømforsyningen