Diskusjon:Impedans i jernbanenettet: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til navigering Hopp til søk
Ingen redigeringsforklaring
Ingen redigeringsforklaring
Linje 8: Linje 8:


Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.
Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4):
Selectivity
– Detect and isolate the faulty item only
• Stability
– Leave all healthy circuits intact
• Sensitivity
– Detect even the smallest fault
• Speed
– Minimize damage to components, surroundings and personnel.
• Simple/inexpensive
– Minimize the risk of wrong settings due to complications
• Security
– Dependable: Always trip when requested
– Secure: Never trip when not supposed to

Sideversjonen fra 23. jan. 2015 kl. 09:44

Burde ikke likning 15 være:

[V/m] 15

?

Altså med delta Us-j, ikke delta Ua-j.

Ifølge professor Hans Kristian Høidalen på NTNU er kravene til vern (i forhold til det som står i kap 1.1.4): Selectivity – Detect and isolate the faulty item only • Stability – Leave all healthy circuits intact • Sensitivity – Detect even the smallest fault • Speed – Minimize damage to components, surroundings and personnel. • Simple/inexpensive – Minimize the risk of wrong settings due to complications • Security – Dependable: Always trip when requested – Secure: Never trip when not supposed to