Avsporingsindikator: Forskjell mellom sideversjoner
Hopp til navigering
Hopp til søk
(Ny side: == Sikkerhetsveiledning for jernbanetunneler, DNV 1993 == == TSI SRT == Kravet ble ikke vurdert i TSI SRT da avsporingsindikatorer ikke er anvendt i andre forvaltninger. == Kilder ...) |
|||
Linje 1: | Linje 1: | ||
== Sikkerhetsveiledning for jernbanetunneler, DNV 1993 == | == Sikkerhetsveiledning for jernbanetunneler, DNV 1993 == | ||
Avsporingskontroll før partier med mange tunneler og før innganger til lange tunneler, anbefales for dobbelsporede tunneler og tunneler med kryssningssport. Avsporingsdeteksjon må selvfølgelig kombineres med stopp av motgående tog til det det er klargjort om motgående spors profil er berørt. For å minske risiko for feildeteksjon bør de to detektorene dubleres slik at begge må indikere avsporing før tiltak iverksettes. | |||
== TSI SRT == | == TSI SRT == |
Sideversjonen fra 24. nov. 2014 kl. 10:01
Sikkerhetsveiledning for jernbanetunneler, DNV 1993
Avsporingskontroll før partier med mange tunneler og før innganger til lange tunneler, anbefales for dobbelsporede tunneler og tunneler med kryssningssport. Avsporingsdeteksjon må selvfølgelig kombineres med stopp av motgående tog til det det er klargjort om motgående spors profil er berørt. For å minske risiko for feildeteksjon bør de to detektorene dubleres slik at begge må indikere avsporing før tiltak iverksettes.
TSI SRT
Kravet ble ikke vurdert i TSI SRT da avsporingsindikatorer ikke er anvendt i andre forvaltninger.