Banestrømforsyning: Forskjell mellom sideversjoner

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Hopp til navigering Hopp til søk
(Ny side: Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets tekniske regelverk den elektriske strøm som brukes til elektrisk fr...)
 
(Lagt inn lenke til ny side)
 
(3 mellomliggende versjoner av 3 brukere er ikke vist)
Linje 1: Linje 1:
Banestrøm er ifølge definisjonen i Jernbaneverkets [[:trv:Felles_bestemmelser/Definisjoner,_forkortelser_og_symboler|tekniske regelverk]] den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer:
Banestrøm er ifølge definisjonen i Bane NORs [[:trv:Felles_bestemmelser/Definisjoner,_forkortelser_og_symboler|tekniske regelverk]] den elektriske strøm som brukes til elektrisk fremdrift av tog og oppvarming av rullende materiell. Fagområdet banestrømforsyning omfatter følgende temaer:


* [[Generell beskrivelse av banestrømforsyning]]
* [[Effektflyt]]
* [[Effektflyt]]
* [[Impedans i jernbanenettet]]
* [[Impedans i jernbanenettet]]
* [[Kortslutningsstrømmer]]
* [[Kortslutningsstrømmer]]
* [[Vern i banestrømforsyningen]]
* [[Vern i banestrømforsyningen]]
* [[Termisk_dimensjonering_av_ledere|Termisk dimensjonering av ledere]]
* [[Støy i banestrømforsyningen]]
* [[Støy i banestrømforsyningen]]
* [[Koblingshus]]
* [[Koblingshus]]
Linje 15: Linje 17:
* [[Stabilitet i kraftsystemet]]
* [[Stabilitet i kraftsystemet]]
* [[Bruk av autotransformatorer i banestrømforsyningen]]
* [[Bruk av autotransformatorer i banestrømforsyningen]]
* [[Overslagsberegning for resonansstabilitet]]

Siste sideversjon per 18. nov. 2024 kl. 09:46