Diskusjon:Signal/Utledning av tolerable farerater for spesifikke sikringsanlegg

Fra Lærebøker i jernbaneteknikk
Sideversjon per 28. mar. 2018 kl. 11:21 av Meine (diskusjon | bidrag) (Ny side: Det står: Sikkerhetshåndboken opererer med 2.54 milliarder personkilometer per år, og en forventning om 2.6 drepte passasjerer per år. Dette gir et måltall for den individuelle risi...)
(diff) ← Eldre sideversjon | Nåværende sideversjon (diff) | Nyere sideversjon → (diff)
Hopp til navigering Hopp til søk
Den utskrivbare versjonen støttes ikke lenger eller har rendringsfeil. Oppdater eventuelle bokmerker i nettleseren din og bruk nettleserens standard utskriftsfunksjon i stedet.

Det står: Sikkerhetshåndboken opererer med 2.54 milliarder personkilometer per år, og en forventning om 2.6 drepte passasjerer per år. Dette gir et måltall for den individuelle risikoen for ett individ på ca. 10-9.

Meine van der Meulen: Dette stemmer ikke. Dette gir et samfunnsrisiko på ca. 10-9 drepte passasjer/personkilometer.

Hvis det er mulig at flere personer dør i en ulykke, er ikke den individuelle risikoen lik samfunnsrisikoen.